Ładna pogoda zazwyczaj wpływa korzystnie na nasze samopoczucie, jednak temperatury powyżej 30°C mogą powodować różne dolegliwości. Najważniejsze przy upałach jest dobre nawodnienie. Dzienne spożycie płynów powinno wynosić około 2-2,5l. Jednak sama woda może nie wystarczyć. Razem z potem tracimy cenne minerały, które jednak można w dość łatwy sposób uzupełnić.

Jednym ze sposobów są napoje izotoniczne dostępne prawie w każdym sklepie. Innym bardziej kompleksowym działaniem jest zakup elektrolitów. Posiadają one w swoim składzie wszystkie potrzebne substancje wspomagające nasz organizm w walce z upałami. Dla osób pracujących fizycznie oraz sportowców ważne jest, aby elektrolity zawierały w swoim składzie także glukozę, która dostarczy odpowiedniej ilości energii na cały dzień. Przebywając na słońcu w takie dni, pamiętajmy także o czapce czy kapeluszu. Pozwoli to znacznie zredukować możliwość wystąpienia udaru słonecznego.

Najbardziej narażone na szybkie odwodnienie oraz złe samopoczucie są osoby starsze oraz dzieci. W miarę możliwości zaleca się tym osobą pozostanie w domu między godzinami 10-15 w celu zminimalizowania niekorzystnego wpływu wysokich temperatur.

Należy również zwrócić uwagę na zagrożenia jakie niesie ze sobą spożywanie alkoholu w upalne dni. Alkohol oprócz negatywnego wpływu na funkcje poznawcze naszego mózgu, wypłukuje także potrzebne minerały, witaminy oraz przyczynia się do szybszego odwodnienia organizmu. Ma również negatywny wpływ na termoregulację naszego organizmu, powodując jego przegrzanie i zwiększoną potliwość. Dlatego unikajmy spożywania alkoholu w upalne dni.